Sæt skub og system i firmaets idéstrømme

Sæt skub og system i firmaets idéstrømme

27
okt
2015
Anne-Kathrine Utzon
Etablerede virksomheder bør blive meget bedre til innovation. Ideanote er et nyt digitalt, danskudviklet innovations-værktøj, der kan sætte skub og system i idégenereringen på din arbejdsplads.
27
okt
2015
Anne-Kathrine Utzon

Byline

 

Hos mange virksomheder ligger et stort uudnyttet potentiale af gode idéer. Det mener det danske firma Ideanote, der har udviklet et digitalt værktøj, der skal hjælpe virksomheder med at tænke innovation og idéudvikling på en helt ny måde.

Værktøjet giver ledelsen mulighed for at inddrage medarbejderne i virksomhedens innovationsprocesser og motiverer dermed medarbejderne til at generere gode idéer.

Værktøjet er en moderne digital ´ris og ros´-boks, hvor medarbejderne kan diskutere og videreudvikle idéerne. En proces, der i høj grad kommer forretningen til gavn. 


Med tankegang som iværksættere

Ideanote bygger på idéen om, at virksomheder i langt højere grad skal tænke som et startup-firma.

"Intet er helligt, og bare fordi en forretningsmodel har fungeret i årtier, betyder det ikke, at den ogPiaså vil fungere det næste årti. Iværksættere derimod får nye idéer næsten hver dag og er ikke bange for at bryde rammer.

Til gengæld har de ikke den samme mængde erfaring, tyngde og ressourcer, som etablerede virksomheder har. Vores mål er derfor at kombinere det bedste fra etablerede virksomheder og fra nytænkende startups," siger Jesper Juel Jensen, CEO hos Ideanote. 

Den mission kan Pia Pinkowsky, som er innovationskonsulent hos rådgivnings-virksomheden InnovationsBørsen, sagtens følge.  

"Når det kommer til innovation, kan traditionelle virksomheder lære enormt meget af iværksætterne. Vi lever i en tid, hvor det hele går rigtigt stærkt, og hvor man som virksomhed er nødt til at tænke i innovation og udvikling for at følge med," siger Pia Pinkowsky. 

 


Den intelligente idébank 

Ideanote er en idébank, der giver firmaets ledelse mulighed for at inddrage sine medarbejdere i problemstillinger via både app og hjemmeside. Ledelsen prioriterer, hvilke medarbejdere der skal inviteres til at komme med inputs til hvilke problemstillinger. jesperVærktøjet er samtidig et talerør, hvor de ansatte kan bidrage med forslag til, hvordan de mener, at firmaet kan optimeres.

"Vores værktøj er lidt af en robot. Det organiserer og udvælger selv alle medarbejdernes forslag ud fra virksomhedens branche, ord-sammenligning og ud fra historikken over tidligere idéer. På den måde bliver værktøjet også bedre og bedre til at sortere idéer, jo flere idéer de ansatte kommer med. Ledelsen sparer altså masse tid,” siger Jesper Juel Jensen.

Medarbejderne bliver tilmed anerkendt for deres idéer, hvilket kan skabe yderligere engagement og arbejdsglæde. Værktøjet viser nemlig, hvem der kommer med forslaget, samt hvem der kommer med feedback. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Søg erhvervslokalerOpret søgeagent
Vores medlemskab
  • Lokalebasen medlemskab logo
  • Lokalebasen medlemskab logo