Der skulle en verdensomspændende pandemi til at overbevise virksomheder om, at medarbejdere definitivt godt kan og har den fornødne disciplin til at arbejde hjemmefra.
Coronaen har disrupted forretningsverdenens arbejdsrytme og flow for altid, og kontorvirksomheder er her i efteråret i fuld gang med at indkøre de nye hybride arbejdsmodeller og afklare spørgsmål som:
Hvilke modeller fungerer bedst for vores firma? Hvordan holder vi vores hjemmearbejdende ansatte engagerede bedst og optimalt? Hvilke apps og softwares er bedst egnede til at skabe en problemfri oplevelse?
Magasinet NINEtoFIVE har her udvalgt ni nyttige apps, der er i stand til at optimere din nye hybrid work arbejdsdag på og uden for kontoret:
Brugervenlig navigations-app med mange anderledes funktioner, hvor man b.a. selv kan indtale anvisninger, som man fremover vil høre på vej mod sin destination. Gå sammen med andre bilister i dit område og del live trafikinfo for at spare tid, benzinpenge og gøre din daglige pendlertur mere effektiv.
Gratis til Android og iOS 12.1 el. senere.
Første europæiske smartphone søgemaskine, der sikrer dig en neutral adgang til hele Internettet, de seneste nyheder og indhold på sociale medier. Indsamler ingen personlige data, men respekterer brugerens privatliv, ingen cookie eller adfærdsmæssig profilering, men websurfing uden spor.
Gratis til Android, Android tablet, iPhone, iPad, Google Chrome, Firefox.
Effektivt og uhyre tidsbespaende værktøj, der hjælper med at løse alle dine kalenderbehov og være mere produktiv. Tjek andre kalenderbrugere for at se, hvornår de er optaget eller bedst tilgængelige og opret herefter en aftale, event etc. baseret på den pågældende brugers tilgængelighed.
Gratis versioner til Android og iOS.
Samarbejdsværktøj til teamwork på kontoret el. eksternt med fokus på effektive møder, workshops, træningssessions m.v.. Daglig synkronisering, fremtidig planlægning, opfølgning og overvågning. Forbliv synkroniseret med dit team direkte på din mobil - og jeres møder vil få nyt liv.
Gratis testversioner til iOS og Android.
Webbaseret portal, hovedplatform og kommunikationsmedium for virksomheder, der har brug for lettere udnyttelse af deres informations-aktiver og genvej til optimerede tjenester. Mail, online-meddelelser, debatforum, hvor brugere kan deltage i udvalgte grupper og projekter.
Tilgængelig overalt, når som helst på alle enheder.
Digital arbejdsplads-software, der hjælper virksomheder med at styre fjernteams og lette deres samarbejde omkring projekter. Brugere kan oprette profil-avatarer med foretrukne hudfarve, tilbehør, frisure, tøj m.v.. Firmaer kan integrere third-party løsninger som Google Kalender, Microsoft Outlook, Slack og Spotify.
Gratis til iOS og Android.
Fleksibelt projektstyrings- og remote working-værktøj - alt-i-én-løsning for kontorfolk, der samarbejder på distancen med projekter, mailintegration, fildeling og mødenotater. Med Hive kan du åbne appen om morgenen og få alt gjort i ét vindue, og du kan starte et Zoom-møde fra Hive.
Gratis til Gratis til iOS og Android.
Nyt, flot gennemført fjernskrivebord, der giver mulighed for at administrere sin Mac eller Windows-pc fra iPhone eller iPad og kontrollere computere, der ligger uden for ens netværk. Nemt tilgængelig, funktionsdygtig og ukompliceret at forstå og bruge.
Gratis til iOS og Android.
Stærkt dynamisk værktøj til content management og dokumenthåndtering. Styrer, finder, sporer, sikrer informationer i virksomheder i alle størrelser. Adgang til dine M-Files-dokumenter når som helst og hvor som helst - også når du er på farten eller ikke har forbindelse til dit kontornetværk.
Gratis til Android og iOS. ●