Mødelokaler og møder er kontordagens tilbagevendende mareridt for adskillige medarbejdere: Udmattende, drænende, ofte dræbende kedelige, omsonste eller endda direkte meningsløse.
Et effektivt middel til at tøjle kedsomheden og holde fokus kan være at tage mødenoter - og netop nu bugner markedet med nyudviklede, AI-baserede apps.
AI-mødeassistenter kan hjælpe med at transskribere lyd fra kolleger, foresdragsholdere m.fl. og gemme alle guldkorn til efterfølgende brug.
Efter mødet kan du så betjene dig af en række AI-funktioner til at udtrække informationer, opsummere, systematisere nøglebudskaber og genere konklusioner etc..
10 møde-apps
Magasinet NINEtoFIVE har udvalgt disse 10 spændende need-to-have AI-tools, der kan gøre dine møder vedkommende og dig selv til en aktiv og langt bedre mødedeltager:
AI-drevet værktøj designet til at lette processen med at tage noter, transskribere, opsummere, emnekategorisere og generere bullet points fra møder. Kompatibel med alle mødeplatform, kan bruges offline og understøtter flere sprog.
● Free Plan €0, Standard 24€/month, Pro 47€/month, Executive 99€/month
Googles Meet-app tilbyder featuren ´Take notes for me´ ved møder med engelsk tale. Optag automatisk mødenotater organiseret i Google Docs og del dem med med dit team. Modtag en mail med link til resuméet straks efter mødet.
● Business Starter $6/month, Business Standard $12/month, Business Plus $18/month
Innovativ AI-drevet transskriptionsplatform opr. designet til jura- og forsikringsverdenen, leverer hurtige og præcis tale-til-tekst-aflevering, deler redigerbare sider fra optaget indhold, identificerer vigtige momenter i talestrømme.
● Free $0, Personal $9,95/month, Team $16/month, Enterprise custom pricing
AI-værktøj til tekstbaserede filer, der f.eks. kan hjælpe elever med at forstå komplekse forskningsartikler. Via tekstbaseret dokument kan eleverne stille spørgsmål til deres chatbot for at opsummere papiret eller stille specifikke spørgsmål.
● Free $0, Student $1,99/month, Expert $9,99/month, Team $49 seat/user/month, Enterprise custom/user/month
Stærkt værktøj til at dokumentere og dele trin-for-trin guider. Gør det nemt at lave procesdokumentation og samarbejde om processer. Hjælper til at gennemføre nye ekstra projekter, fordi man sparer tid på at dokumentere.
● Basic free, Pro Team $12/seat/month, Pro Personal 23/seat/month
Velsmurt værktøj, der kan hjælpe med at brainstorme ideer, lave resuméer, skrive udkast, udtrække nøglepunkter og levere råudkast, integrere noter, opgaver samt meget andet. Tager mødenoterog lagrer dem på ét tilgængeligt sted.
● Free €0, Plus €9,50/seat/month, Business €14/seat/month, Enterprise Contact Sales
Eminent værktøj til at transskribere live-videos i realtid. Konverterer video, lyd og tale til tekst på mere end 40 sprog med op til 99% nøjagtighed. Fortæl historier hurtigere ved at transskribere, oversætte, redigere i en enkelt arbejdsgang.
● Starter €48/seat/month, Advanced €52/seat/month, Enterprise Contact Us
Designet til enkeltpersoner, teams og organisationer, som vil spare tid på manuelle transskriptioner. Nøglefunktioner omfatter realtids-transskription til møder, kan transskribere en hel times lydfil på blot fem minutter.
● Free $0, Pro $9/seat/month, Business $16/seat/month, Enterprise Contact Sales
Smart værktøj, der kombinerer dine egne noter med det AI-baserede mødeudskrift med en mere samarbejdsorienteret tilgang. Du kan vælge at skrive ned, hvad du synes var de vigtigste ting fra mødet og lade app´en udfylde detaljerne.
● Free trial $0, Pro $10/user/month
Optimerer produktiviteten af online-møder med sin AI-drevne støjreduktion, sikre transskriptioner, mødenotater og optagelser. Sidder du i et larmende mødelokale, indstiller du app´en til at fjerner baggrundsstøjen i din højttaler.
● Free $0, Pro $8/month, Business $15/month
Læs mere her:
Eweek.com: Top tools for seamless meetings
Meetxcc.com: Why should you use AI note takers
Tldv.io/blog: The best AI meeting assistant for powerful meetings
Fitsmallbusiness.com: 8 AI Meeting Assistants & Tools for Video Meetings