Ofte stillede spørgsmål af udlejere

Er du lejer? Se ofte stillede spørgsmål af lejere.

Denne side besvarer spørgsmål vedrørende:

Start annoncering af dit lejemål

Hvordan viser jeg mit lejemål på Lokalebasen.dk?

Først skal du registrere dig som udlejer. Gå til: Opret annonce. Efter at have udfyldt tilmeldingsformularen, kan du fortsætte med at oprette dit lejemål ved at klikke på "Opret nyt lejemål", og derefter udfylde de relevante oplysninger om dit lejemål, herunder placering, område, pris, faciliteter, beskrivelse, billeder osv. Når lejemålet er oprettet, ændrer du annoncens status til "aktiv", og herefter vises annoncen på Lokalebasen.dk. Hvis det er første gang, at du opretter en annonce, skal vi manuelt godkende din profil før annoncen aktiveres. Du vil modtage en e-mail fra os, så snart din profil er blevet godkendt.

Hvad koster det at være udlejer på Lokalebasen.dk?

Du kan vælge mellem flere afregningsmodeller. Se dem alle her, og vælg den afregningsmodel som passer til dig. Salgsejendomme er pt. gratis at annoncere.

Hvis jeg ikke har et CVR nummer, kan jeg så stadig blive udlejer?

Ja, hvis du ikke har et CVR nummer kan du skrive din fødselsdagsdato i stedet for eller kontakte os på tlf. 70 20 08 14 eller info@lokalebasen.dk.

Kan jeg annoncere et lejemål på Lokalebasen.dk, der er med afståelse?

Ja. Husk at tjekke din kontrakt og se, hvilken branche du kan annoncere til. Når du annoncere hos os, skal du på din annonce huske at angive den årlige leje og afkrydse feltet “afståelse” og udfylde afståelsesprisen. Vil du vide mere om, hvad afståelse præcis er, har vi samlet lidt information her.

Hvis du allerede er udlejer

Hvordan aktiverer jeg et lejemål?

Hvis det er det første lejemål, du har oprettet på Lokalebasen.dk, skal vi godkende og aktivere lejemålet for dig. Dit lejemål bliver aktiveret samme dag, som det er blevet lagt op, hvis det er inden for normal kontortid. Har du tidligere oprettet et lejemål, kan du selv logge ind og aktivere lejemålet ved at ændre status til ’aktivt’ ud for det enkelte lejemål.

Hvad skal jeg gøre, når jeg har udlejet et lejemål?

Hvis du har udlejet til en lejer henvist af Lokalebasen.dk, går du blot ind på det enkelte lejemål og ændrer status til ’udlejet’ Herefter indtastes de efterspurgte oplysninger. Hvis lejeren ikke er henvist af Lokalebasen, ændrer du i stedet status til ’deaktiveret’ og herefter indtastes de ønskede oplysninger.

Hvad kan jeg gøre for, at mit lejemål bliver udlejet hurtigere?

Mange elementer indgår i at få udlejet et erhvervslejemål til den rette lejer, hurtigt og med lave omkostninger. Hovedsageligt handler det om, at få flest mulige seriøse henvendelser - og kun vise lokalerne frem få gange

Her er vores 9 anbefalinger/serviceydelser til en hurtigere udlejning:

Har du spørgsmål eller brug for en personlig anbefaling? - så skriv til os på info@lokalebasen.dk

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min adgangskode?

login siden for udlejere kan du nulstille din adgangskode ved at klikke på linket ’Glemt adgangskode?’. Det eneste du skal gøre er at indtaste din tilmeldte e-mail, hvorefter du modtager en mail fra os, hvorfra du vil kunne ændre din adgangskode.

Hvorfor kan jeg ikke uploade billeder/plantegninger til mit lejemål?

Billeder og/eller plantegninger skal være i JPG, JPEG, PNG, GIF, BMP eller TIF format for at de kan uploades. Billeder skal være min. 900 pixels i bredden og min. 600 pixels i højden for at vi kan vise det på vores side.

Hvorfor kan jeg ikke uploade mit prospekt?

Et prospekt skal være i formatet PDF for at kunne vedhæftes til lejemålet. Prospektet må maks. fylde 25 MB. Hvis du ikke selv uploader et prospekt, autogenererer vi et for dig ud fra de oplysninger, du har angivet i annoncen for lejemålet. Dette sker dagen efter, lejemålet er aktiveret. Prospektet sendes til potentielle lejere, der bestiller information om dit lejemål.

Hvad skal lejen være på mit lejemål?

Det afhænger meget af placering, størrelse, type og meget mere. Dog kan du, når du logger ind som udlejer, klikke på fanen ’Liggetider / Priser’ og få en gennemsnitspris og et overblik over en bestemt type lokale i et bestemt område. Ellers anbefaler vi, at du kontakter en lokal mægler, da Lokalebasen.dk desværre ikke kan rådgive om lejeprisfastsættelse.

Hvorfor skal prisen for leje angives som ”Årlig leje pr. m2” og ikke ”Pris pr. måned”?

Når du indtaster årlig leje pr. m2 i vores system, udregner systemet selv prisen pr. måned som vises på annoncen. Kender du kun prisen pr. måned, kan du omregne prisen til årlig leje og dividere med antal m2 for at få prisen pr. m2.

Eksempel: Den månedlige leje er 10.000 kr. Lejemålet er 120 m2. Årlig leje pr. m2 udregnes således: 10.000 kr. x 12 måneder = 120.000 kr. / 120 m2 = 1.000 kr. pr. m2. Du skal derfor angive den årlige leje pr. m2 som 1.000 kr.

Hvorfor har jeg modtaget en faktura, når jeg har afmeldt mit lejemål?

Vi fakturerer bagudrettet. Derfor skal du tjekke om din faktura er fra den sidste måned, hvor du har haft et aktivt lejemål. Hvis du ikke har haft et aktivt lejemål i pågældende måned, så kontakt os på tlf.: 39 45 85 57 eller via info@lokalebasen.dk.

Er der forældelsesfrist på kundehenvendelser?

Som udgangspunkt er der en forældelsesfrist på 1 år, men det kan afhænge af kunden, lejemålet og udlejeren.

Hvordan opretter jeg en salgsejendom?

Først skal du oprette dig som udlejer. Det kan du gøre via følgende link: Oprettelse. Efterfølgende skal du blot trykke på fanen ’Salgsejendomme’ og derefter klikke på knappen ’Opret nyt lejemål’. Herefter udfylder du blot informationerne omkring ejendommen.

Stopper jeg med at betale, når min(e) annonce(r) er blevet deaktiveret?

Ja du stopper, når din annonce er deaktiveret. Hvis du er på annoncemodel, betaler du et beløb pr. måned. Når du deaktiverer din annonce, får du en sidste faktura for den måned, hvor du har lukket din annonce. Denne faktura vil du modtage måneden efter, du har lukket din annonce, da vi fakturerer bagud. Herefter stopper faktureringen for annoncen automatisk.

Hvordan ser jeg mine henvendelser?

Du modtager kundehenvendelser fra os via e-mail og/eller SMS. Du kan også se alle dine henvendelser under fanen "Kunder" i din profil. Bemærk venligst, at vi sender dig notifikationer om potentielle kunder, der har sendt en forespørgsel direkte gennem din annonce, og også "ekstra kundeemner" – det er potentielle kunder, der har vist interesse for lignende lejemål som minder om dine.

Hvordan deaktiverer jeg min profil?

Du kan selv deaktivere dine lejemål ved at ændre status til "Deaktiveret" i din profil. På denne måde vil dine opslag ikke længere være synlige på vores listevisning. Hvis du vil deaktivere din profil fuldstændigt, bedes du kontakte os på info@lokalebasen.dk.


Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf.: 70 20 08 14 eller via mail: info@lokalebasen.dk. Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål mandag - fredag kl. 09:00-16:30.


Vores medlemskab
  • Lokalebasen medlemskab logo
  • Lokalebasen medlemskab logo